Moody’s, Stellantis’in notunu Baa1’den Baa2’ye düşürdü, görünümü stabilleştirdi
Investing.com — Moody’s Ratings bugün Stellantis N.V.’nin uzun vadeli ihraççı, kıdemli teminatsız araç derecelendirmelerini ve destekli kıdemli teminatsız araç derecelendirmelerini Baa1’den Baa2’ye düşürdü. Aynı zamanda, şirketin diğer kısa vadeli derecelendirmesi (P)P-2 olarak teyit edildi. Tüm kuruluşların görünümü negatiften stabile revize edildi.
Baa2’ye yapılan not indirimi, zorlu piyasa ortamında kredi metriklerinin toparlanmasının zor olacağı beklentisinden kaynaklandı. Stellantis’in 2024 performansı, ABD’deki agresif stok azaltma eylemleri ve fiyat indirimleri ile Avrupa’daki envanter azaltma ve ürün lansmanlarındaki gecikmeler nedeniyle daraldı. Şirket, operasyonel performansı iyileştirmek için önemli önlemler başlattı. Ancak zorlu piyasa ortamı, uygulama riskini artırıyor ve beklenen toparlanmayı yavaşlatabilir.
Stellantis, ilk çeyrekte Avrupa’da B ve C segmentinde yeni modeller piyasaya sürdü. ABD’de ise Jeep Cherokee gibi önemli lansmanlar bu yılın ikinci yarısında bekleniyor. Bu lansmanların faydaları ancak 2026 yılına kadar tam olarak görülebilecek. Şirketin güçlü likidite profili, gruba planını uygulama ve mevcut piyasa belirsizliğinde yol alma zamanı veriyor.
Derecelendirme, G-20 GSYİH büyümesinin 2025’te %1,9’a düşmesi (2024’teki %2,9’dan düşüş) dahil olmak üzere makroekonomik ortama ilişkin temkinli bir görünümü içeriyor. Öngörülemeyen ABD ticaret politikası, tüketici güvenini zayıflatabilir ve tedarik zincirlerini bozabilir. Bugün itibarıyla, bitmiş araçların ve bileşenlerin ithalatına uygulanan tarifelerin doğrudan maliyeti, herhangi bir azaltma olmaksızın yıllık bazda 2,7 milyar dolar olabilir. Meksika, Kanada ve Avrupa’dan bitmiş araçların ve bileşenlerin ithalatına uygulanan %25 tarifeler, ABD ticaret politikasının öngörülemezliği nedeniyle tahminlere tam olarak dahil edilmedi.
Stabil görünüm, belirsiz piyasa ortamına rağmen, Stellantis’in Avrupa ve ABD’deki model lansmanları sayesinde operasyonel performansını kademeli olarak iyileştirmesi ve muhafazakar bir finansal politika sürdürmesi beklendiğini gösteriyor. Şirketin güçlü nakit dengesi, mevcut değişken ve zorlu piyasa ortamında önemli bir tampon görevi görüyor.
Aralık 2024 sonunda Stellantis’in 32 milyar euro nakit ve nakit benzeri varlıkları ile 2,5 milyar euro pazarlanabilir menkul kıymetleri bulunuyordu. Buna ek olarak, Stellantis kullanılmamış 12 milyar euro tutarında bir rotatif kredi imkanına erişime sahip. Ek likidite kaynakları arasında, bu yıl için 12,1 milyar euro olarak tahmin edilen operasyonlardan elde edilen fonlar yer alıyor.
Bu finansman kaynakları, Stellantis’in bu yıl için beklenen nakit ihtiyaçlarını karşılayacak. Bu ihtiyaçlar arasında işletme nakdi (yıllık yaklaşık 4,7 milyar euro), sermaye harcamaları (kiralamalar dahil) yaklaşık 12,0 milyar euro, temettü ödemesi ve kısa vadeli borç vadeleri (ABS hariç finansal hizmetler borcu dahil 2025’te 5,7 milyar euro) bulunuyor.
Moody’s’in düzeltilmiş EBIT marjı sürdürülebilir bir şekilde %7’ye doğru artarsa, borç/EBITDA sürdürülebilir bir şekilde 2,5x’in altına düşerse ve şirket istikrarlı bir şekilde anlamlı serbest nakit akışı üretirse derecelendirme yükseltilebilir. Aksine, Moody’s’in düzeltilmiş EBIT marjı sürdürülebilir bir şekilde %5’in altında kalırsa, borç/EBITDA sürdürülebilir bir şekilde 3,0x’in oldukça üzerinde kalırsa veya serbest nakit akışı negatif kalırsa ve/veya likidite zayıflarsa derecelendirme düşürülebilir.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.